tirsdag den 3. april 2012

Noget at leve for?

Min blog trænger til mine meninger om ting.

Fortiden tænker jeg rigtig meget på at gøre mit liv noget værd. At jeg har noget at leve for, at jeg ikke misser alle de chancer jeg måske ikke får tilbage og at jeg som gammel kan tænke tilbage og mene jeg gjorde ting der gjorde mig glad.
På en måde synes jeg det er åndssvagt jeg tænker så meget over det, for jeg burde vel bare 'leve livet - tage det som det kommer', jeg er bare et af de mennesker der altid tænker to gange over tingene, og som altid er bange for at gå glip af noget.

For noget tid siden så jeg et citat på Tumblr : '' If you live for nothing, you will fall for everything''
Jeg synes rigtig godt om citatet, og jeg er begyndt rigtig tit at tænke over hvad jeg egentligt lever for.
Måske lever jeg for alle de ting der står på min 'Something to live for'-side (hvilket ville være ret oplagt), måske lever jeg for mine venner, min familie. Måske lever jeg for at tage billeder, eller for at blive husket som noget godt. Jeg ved ikke hvad mit mål i livet er, og jeg ved ikke hvem/hvad jeg vil leve for. 
Jeg tror det er rigtig nok, at hvis ikke man på nogen måde lever for noget/nogen, så falder man for alt der kunne minde om et godt bud. Men samtidig så synes jeg man skal leve for alt der gør en glad. Sådan ordentligt glad. Ligemeget og det er en person, et dyr eller en ting.

Ved i hvad i lever for?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar